Kultūra

Ugdymo institucija – tai kultÅ«ros židinys, kuris kuria savo įstaigos prestižą nuosekliai ir kÅ«rybiÅ¡kai. Ä®vairiomis ugdymo(si) priemonÄ—mis Äia brandinama asmens tautinÄ—, kultÅ«rinÄ— ir pilietinÄ— savimonÄ—.

Tai – vieta, kur formuojasi nuostata, kad kiekvienas žmogus yra kūrėjas, galintis įnešti savąją dalį į didžiąją žmonijos kultūros visumą. Ugdymo aplinka padeda vaikams įsisąmoninti demokratinės valstybės dorovines normas ir įgyti pilietinės kultūros pagrindus, paremtus lygybės, teisingumo ir tarpusavio pagarbos vertybėmis.

Šios vertybės – tai ne vien deklaracijos. Jos įgyvendinamos kasdienybėje – veiksmuose, bendravime, sprendimuose, santykyje su kitu žmogumi.

Filosofija

Vaikas – ne indas, kurį reikia pripildyti, o žibintas, kurį reikia uždegti.

Å i metafora iÅ¡reiÅ¡kia pagrindinÄ™ mÅ«sų filosofijÄ…: vaiko vidinis potencialas jau egzistuoja – jį svarbu ne primesti iÅ¡ iÅ¡orÄ—s, bet įžiebti iÅ¡ vidaus, per Å¡iltÄ… ryšį, įkvepianÄias patirtis ir saugiÄ… aplinkÄ….

Ugdymas Äia grindžiamas pagarba kiekvieno vaiko individualiam keliui – jo tempui, smalsumui, kÅ«rybai. Ne vien žinių perteikimas, o asmenybÄ—s žadinimas – tai, kuo tikime.